Iparűzési adómentes székhelyszolgáltatások

Legálisan nem kell fizetnie iparűzési adót a 0% iparűzési adózású Pest megyei Csőváron és Tésán, valamint a kiemelten hátrányos besorolású Somogy megyei Fiadon található székhelyszolgáltatásaink igénybevételével

Újonnan induló vállalkozások alakulás utáni teendői 

Egy új vállalkozás elindításakor számos fontos és határidős feladatot kell elvégezni, legyen akár szó gazdasági társaságról, egyéni vállalkozóról, akár egyéb szervezetről. Egy cég alakulásakor az ügyvéd által ellenjegyzett társasági szerződéssel és a cégbíróság által bejegyzett, jogerős végzéssel érdemes felkeresni könyvelőnket, aki a további lépésekben nagy segítségünkre lehet. Ugyanis a vállalkozások alakulása után, 8 illetve 15 napos határidőn belül továbbítani kell a különböző hatóságok felé a vállalkozás létrejöttének bejelentését az egyéb kötelezően előírt adatokkal együtt. 

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé történő bejelentések 

Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény alapján adóköteles tevékenységet csak adószámmal rendelkező adózó folytathat. Az adóazonosító szám meghatározása érdekében az adózót bejelentési (bejelentkezési) kötelezettség terheli. Az adózó adatait – a cégjegyzékszámmal együtt – a cégbíróság az állami adóhatósághoz toábbítja számítástechnikai úton. Az adóhatóság haladéktalanul közli az adószámot a cégbírósággal, illetve értesíti amennyiben az adószám megállapításának törvényi akadálya van (hiányos, valótlan adatok). Majd a cégbíróság által az ügyvéd részére visszaküldött Végzés fogja tartalmazni a cég adószámát, esetleg közösségi adószámát és minden egyéb alapvető adatot (cégnév, székhely, telephely, tulajdonosok, alapító tőke, stb.). Közösségi adószámmal annak az adózónak kell rendelkeznie, aki az Európai közösség más tagállamában illetőséggel bíró adóalannyal kereskedelmi kapcsolatot folytat. 
A cégbírósági adattovábbításon túl azonban további adatokat kell szolgáltatni az adóhatóság részére. Az adóhatósághoz való bejelentkezés (változásbejelentés) írásban történik, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által rendszeresített T201T nyomtatványon. Fontos tudni, hogy a vállalkozási tevékenységet folytató adózónak minden, a korábban bejelentett adatokban történő változást ennek bekövetkeztétől számított 15 napon belül, az előbbi nyomtatványon kell bejelenteni. Az állami adóhatóság az ügyfélkapu létesítésére nem kötelezett adózót a nyilvánatartásba vételéről 30 napon belül értesíti, és ebben tájékoztatja valamennyi nyilvántartásban szereplő adatáról. Az adózót ezt követően az adóhatóság az adószámon tartja nyilván, és az adóhatóság felé intézett beadványokon erre kell hivatkoznia.

 

T201T Bejelentő és változásbejelentő lapon bejelentendő főbb adatok:

  • Cégnév, adószám, cégjegyzékszám;
  • Az iratok őrzésének helye;
  • A főtevékenységen kívűl ténylegesen végzett egyéb tevékenységek;
  • Működési engedélyek adatai;
  • Alakulás módja és jogelődök adatai;
  • Tulajdonosok adatai;
  • ÁFA fizetéshez kapcsolódó adatok;
  • Közösségi adószám igényléséhez kapcsolódó adatok;
  • Egyéb adatok;

 

Jelentkezzen be az iparkamarához (5 000 Ft)

 

A bejelentési köttelezettség megsértésének általános következménye a mulasztási bírság kiszabása. Az adóhatóság mulasztási bírságot szab ki:

1.) ha az adózó bejelentkezési, változásbejelentési kötelezettségét késedelmesen, hibásan, valótlan adattartalommal vagy hiányosan teljesíti,

2.) bejelentkezési, változásbejelentési kötelezettségének egyáltalán nem tesz eleget, továbbá

3.) ha bejelentéshez vagy cégbejegyzéshez kötött tevékenységet vagy adóköteles tevékenységet adószám hiányában folytat.

Az említett esetekben kiszabható mulasztási bírság összege magánszemély esetén 200 ezer forintig, más adózónál 500 ezer forintig terjedhet. 

A havi adó- és járulékbevallás, illetőleg adatszolgáltatás benyújtására, s ennek következtében valamennyi adóbevallás és adatszolgáltatás elektronikus benyújtására kötelezett újonnan alakult adózó az adószám megszerzését követő 8 napon belül köteles az ügyfélkapus regisztráció elvégzésére jogosult szervnél regisztráltatnia magát. Erről a tényről a regisztrációt követő 8 napon belül bejelentést kell tennie az állami adóhatóság által erre a célra rendszeresített T180 számú adatlapon. A nyomtatványt kitöltve, kinyomtatva papíralapon postai úton vagy személyesen kell leadni a legközelebbi adóigazgatóságnál. 

Az elektronikus ügyintézéshez Ügyfélkapus regisztrációhoz is szükség van. A regisztrációt annak a magánszemélynek kell elvégeznie, aki a bevallásokat, adatszolgáltatásokat el fogja küldeni az adóhatósághoz, illetve aki az adóügyeket elektronikusan akarja intézni. Ez a személy lehet az adózó önmaga (adószámmal rendelkező magánszemély, egyéni vállalkozó), jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság esetében a képviseleti joggal rendelkező személy (pl.: egy kft. ügyvezetője), továbbá valamennyi adózó tekintetében annak állandó meghatalmazottja, megbízottja (pl.: könyvelő, adótanácsadó, stb.) is. Ügyfélkapus regisztrációt bármely okmányirodában, vagy az állami adóhatóság ügyfélszolgálatain lehet igényelni. 

Hasznos lehet, ha a cégvezetés is rendelkezik ügyfélkapus hozzáféréssel, nemcsak a cég könyvelője, mert így mindig láthatják, hogy az egyes bevallások a megadott határidőre be lettek-e küldve, könnyebben szerezhet információt a cégről, bármikor kérhet le folyószámlakivonatot, tekintheti meg az adóhatóságnál nyilvántartott céges adatokat. 

T180 Bejelentés és adóhatósági regisztrációs adatlap az adóügyek elektronikus intzéséhez lapon bejelentendő főbb adatok:

  • Bejelentő képviselő adatai, könyvelőiroda esetén annak adatai;
  • Bejelentés jogcíme, ügyfélkapus regisztráció időpontja;
  • A képviselt adózó adatai;
  • Mely adóügy elektronikus ügyintézésére szolgál;
  • Képviselő esetén meghatalmazás.

 

A vállalkozás képviseletére jogosult tagját, alkalmazottját szintén be kell jelenteni az állami adóhatósághoz aT1041 Bejelentő és változás-bejelentő lap a munkáltató vagy kifizető által foglalkoztatott biztosítottak adatairól elnevezésű nyomtatványon. Ezen kell bejelenteni:

  • a munkáltató adatait;
  • a biztosított személy adatait (adóazonosító, TAJ szám, anyja neve, születési hely, idő, stb.);
  • a jogviszonyra vonatkozó adatokat (kezdete, kódja, munkakör, heti munkaórák száma).

 

Amennyiben az ügyvezetőnek van más helyen bejelentett munkaviszonya, amely meghaladja a heti 36 órát, illetve más társaságban egyidejűleg személyesen közreműködik és ott fizetik meg utána a járulékokat, vagy nyugdíjas jogviszonnyal rendelkezik, illetve közép- vagy felsőfokú nappalis tanulói-, hallgatói jogviszonnyal rendelkezik, ezekben az esetekben nem keletkezik járulékfizetési kötelezettsége.

Ugyanez a nyomtatvány alkalmazandó, a vállalkozás alkalmazottainak a bejelentésére is. 

A fenti nyomtatványok és a nyomtatványok kitöltéséhez szükséges program a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapjáról (http://www.apeh.hu/bevallasok/nyomtatvany) ingyenesen letölthetőek. 

Központi Statisztikai Hivatal részére történő adatszolgáltatás 

Az alakulás után 15 napon belül a Központi Statisztikai Hivatal részére köteles a cég megküldeni a 1032Alapinformációk az alakuló gazdasági szervezetekről című nyomtatványt az adatszolgáltató székhelye szerint illetékes KSH regionális igazgatósága számára. Íly módon gyűjt a statisztikai hivatal a kezdő vállalkozásokról információt. A nyomtatványon a cég fontosabb adatait kell megadni, továbbá néhány kérdésből álló kérdőívet kell kitölteni. 

Önkormányzathoz történő bejelentkezés 

Fontos továbbá a helyi iparűzési adó alá történő bejelentkezés. Ezt a vállalkozás székhelye, telephelye szerint illetékes önkormányzat felé kell teljesíteni az önkormányzat által elfogadott nyomtatványon. A Fővárosi Önkormányzat részére az interneten elektronikusan kitöltött, majd kinyomtatott nyomtatványon kell a bejelentkezést megtenni. Egyéb vidéki településeken az adott helyi önkormányzatnál kell érdeklődni a bejelentkezéshez szükséges formanyomtatványról, annak elérhetőségéről. A nyomtatványon a T201-es nyomtatvánnyal közel azonos adattartalommal kell az önkormányzati adóhatósághoz bejelentkezni. 

Lényeges, hogy a bejegyzést követő 8 napon belül legalább egy pénzforgalmi bankszámlát kell nyitnia a vállalkozás vezetőjének.

A bankszámlanyitásra kötelezettek körét a pénzforgalmi szolgáltatásokról és az elektronikus fizetési eszközökről szóló 227/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése határozza meg. Eszerint a belföldi jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság - törvény vagy kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában - a készpénzben teljesíthető fizetések céljára szolgáló pénzeszközök kivételével, köteles pénzeszközeit pénzforgalmi bankszámlán tartani, pénzforgalmát pénzforgalmi bankszámlán lebonyolítani, s ennek érdekében bankszámlaszerződést kötni.

A bankszámlanyitáshoz szükséges okiratok:

  • vállalkozás vezetőjének azonosításához szükséges dokumentumok;
  • létesítő okirat;
  • hiteles, ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta, aláírási címpéldány;
  • 30 napnál nem régebbi bejegyző végzés, vagy cégkivonat.

 

Amennyiben az adózó nem tesz eleget bankszámlanyitási (és fenntartási) kötelezettségének, akkor mulasztási bírsággal sújtható. 

Mire lehet még szüksége cége indulásakor? 

Vállalkozása működéséhez elengedhetetlen, hogy számlatömbbel, esetleg számlázó programmalrendelkezzen. A számlatömb szigorú számadású bizonylatnak minősül, melyről nyilvántartást kell vezetni. Beszerzése nyomtatványforgalmazóknál lehetséges, melyhez szükséges a vállalkozás cégbírósági bejegyzéséről szóló végzés, vagy cégmásolat, cégkivonat, valamint 2011. január óta él az adózás rendjéről szóló törvény azon módosítása, mely szerint a szigorú számadású nyomtatványok forgalmazóinak a vevőt képviselő magánszemély nevét és adóazonosítóját is jelenteniük kell a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felé. Ezért fontos, hogy vásárláskor nálunk legyenek személyes dokumentumaink.

Számlázó program beszerzése interneten keresztül sokkal gyorsabban is megoldható. Általában interneten keresztül letölthető, azonnal használható a fizetés pedig egy átutalással intézhető. 

Amennyiben Ön alkalmazottat foglalkoztat, vagy ha saját maga után fizeti a járulékokat, akkor az Országos Egészségbiztosítási Pénztártól be kell szerezni egy Jövedelemigazolások egészségbiztosítási ellátás megállapításához nevű nyomtatványt. A jövedelemigazolást a 3%-os egészségbiztosítási járulékfizetési kötelezettséggel járó jogviszony megszűnése esetén kell kiállítani. A nyomtatványt az OEP ügyfélszolgálatain lehet beszerezni. 

Ha utazási költségtérítést, üzemanyagfelhasználást szeretne elszámolni és nincs céges autója, akkor eztkiküldetési rendelvénnyel teheti meg, ha a képviseletre jogosult tagnak van a nevén személygépkocsi. A kiküldetési rendelvényen számolható el a vállalkozás érdekében felmerült útra vonatkozó norma szerinti üzemanyaghasználat és a gépkocsi avulási költsége. Kiküldetési rendelvény szintén a nyomtatványboltokban szerezhető be. 

bélyegző használata nem kötelező, az azonban előírás, hogy hivatalos iratokon szerepelnie kell a cég legfontosabb adatainak, melyre megfelel a bélyegző használata. 

Adónaptár 

A különböző bejelentkezések során azonban nem csak a fenti határidőkre kell odafigyelni, hanem a közben esedékes egyéb bevallási, bejelentési, fizetési határidőkre is, mint például járulékbevallás, ÁFA bevallás, stb. A következőkben egy egyszerűsített adónaptár összeállításával segítünk Önnek, hogy mindig naprakész legyen adóügyeiben! 

1. Általános forgalmi adó - ÁFA

 

Az Art. szerint az általános forgalmi adóról

  • a havi adómegállapításra kötelezett adózó a tágyhót követő hó 20-áig;
  • a negyedéves adómegállapításra kötelezett adózó a tárgynegyedévet követő hó 20. napjáig,
  • az éves adómegállapításra kötelezett adózó az adóévet követő év február 25-éig

nyújtja be adóbevallását és fizeti meg az adó nettó, elszámolandó összegét, illetőleg ettől azidőponttól igényelheti vissza. 

Az általános forgalmi adó havi, negyedéves vagy éves bevallási és elszámolási időszakát a tárgyévetmegelőző második év adatai határozzák meg. Annak az adózónak, akinek elszámolandó adójának éves szinten összesített – vagy annak időarányosan éves szintre átszámított - összege pozitív előjelű és az 1 millió forintot elérte, havonta, míg annak az adózónak, akinek/amelynek a tárgyévet megelőző második év adatai alapján elszámolandó adójának éves szinten összesített – vagy annak időarányosan éves szintre átszámított – összege, előjelétől függetlenül nem érte el a 250 ezer forintot, (és nem rendelkezik közösségi adószámmal) évente kell bevallást tennie. Azok az általános forgalmi adó fizetésére kötelezett adózók, akik/amelyek az előzőek alapján sem a havonkénti, sem az évenkénti bevallásra kötelezettek közé nem tartoznak, negyedévente kötelesek a bevallást benyújtani és az adót megfizetni. 

2. Társasági adó - TAO 

A társasági adó alanya az adóbevallással egyidejűleg az adóbevallás esedékességét követő második naptári hónap első napjával kezdődő 12 hónapos időszakra társasági adóelőleget vall be.

  • Az adóelőleg havonta, egyenlő részletekben esedékes, ha az előző adóévi fizetendő adó meghaladja az 5 millió forintot;
  • Háromhavonta, egyenlő részletekben esedékes, ha az előző adóévi fizetendő adó legfeljebb 5 millió forint.

Az adóelőleget minden hónap 20-áig, vagy a negyedévet követő hó 20-áig kell megfizetnie.

Annak az adózónak, akinek az éves szinten számított árbevétele meghaladta a 100 millió forintot, az adóév utolsó adóelőlegét a tárgyév utolsó hónapjának 20. napjáig a várható éves fizetendő adó összegéig ki kell egészítenie.

Az adózónak a társasági adóról az adóévet követő év május 31-éig kell bevallást tennie és az adót, az adóévet követő év május 31-éig kell megfizetnie, illetve ettől az időponttól lehet visszaigényelnie. 

3. Egyszerűsített vállalkozói adó - EVA 

Az adóalany az adóév első három negyedévére előleget fizet a negyedévet követő hó 12. napjáig, az adóelőleget a december 20. napjáig az adóévi várható fizetendő adó összegére ki kell egészítenie.

bevallás határideje egyéni vállalkozók és a számviteli törvény hatálya alá nem tartozó közkereseti, betéti társaság esetében az adóévet követő év február 25., a számvitelről szóló törvény hatálya alá tartozó adózók esetében az adóévet követő év május 31. 

4. Helyi iparűzési adó - HIPA 

Az iparűzési adót a társasági adóval egyidőben, a tárgyévet követő május 31-i határidővel kell bevallani. Ha kezdő vállalkozásról van szó, először ekkor kell csak adót fizetni. Vállalkozása köteles az előlegfizetési időszakra adóelőleget bevallani. Az első előleg részletét tárgyév szeptember 15-ig, a második részletet a tárgyévet követő év március 15-ig kell megfizetni. Az adó összegét tárgyév december 20-ig kell feltölteni az éves várható adó összegéig. A helyi iparűzési adóról bővebb tájékoztatást kaphat a honlapunkon elérhető tanulmányból. 

5. Járulékok 

A munkáltató, a kifizető, az egyéni vállalkozó az általa levont járulékot (tagdíjat, tagdíj kiegészítést) az elszámolt hónapot követő hó 12. napjáig vallja be és fizeti meg. 

A szakképzési hozzájárulásra kötelezett az első félévre vonatkozóan előleget fizet. Az előleg összegét a tárgyév hetedik hónapja 20. napjáig kell bevallani és megfizetni. A befizetett előleg és az éves nettó kötelezettség különbözetét a tárgyévet követő év második hónapja 25. napjáig kell bevallani és megfizetni, illetőleg többletbefizetést ettől az időponttól lehet visszaigényelni. 

A bevallás benyújtásával egyenértékű, ha az adózó az adóhatóság által rendszeresített elektronikus űrlapon (NY jelű nyilatkozat) nyilatkozik, hogy a bevallás benyújtására az adott időszakban azért nem került sor, mert adókötelezettsége nem keletkezett. 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 5
Tegnapi: 1
Heti: 18
Havi: 12
Össz.: 12 628

Látogatottság növelés
Oldal: Cégalapítás utáni teendők
Iparűzési adómentes székhelyszolgáltatások - © 2008 - 2024 - adomentesszekhelyek.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »